nyitólap
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / Sport / Lábatlani Sirályok / Képek / Vizisport tábor Lábatlanon oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
szeptember 2020
előre
Vizisport tábor Lábatlanon
Az udvarban a különleges horgászboltot csodáltuk meg. A Dunában élő halakat bemutató terem méretű akvárium a fiúk, míg a csodálatos kert a lányok körében aratott nagyobb sikert.

Negyedik alkalommal vártuk térségünk településein élő gyerekeket a Lábatlani Sirályok Egyesület vizisport táborába. A Panoráma panzió udvarán városunk polgármestere nyitotta meg az izgalmas programokat ígérő hetet. Dinnyés István elmondta a sárkányhajó mellett felsorakozott gyerekeknek, hogy a Vízisportegyesület milyen fontos szerepet tölt be Lábatlan életében, hogy milyen büszke az ifjú Sirályok versenyeredményeire.

A tábornyitó után városunk nevezetességeivel ismerkedtünk. A Gerenday házban és arborétumban tettünk sétát, a család életéről is megtudtunk néhány érdekességet. Itt hallhattuk, hogy Gerenday Antalné Borhy Rozália Kálváriát építtetett a templom felett, így sétánkat a templomkerten keresztül a stációk képsorozata mellett oda folytattuk. A dombtetőről igazán szép volt a kilátás, de nem gyönyörködhettünk benne sokáig, mert utunkat folytatva újabb érdekességeket, a Sziklay kertet és az udvarában a különleges horgászboltot csodáltuk meg. A Dunában élő halakat bemutató terem méretű akvárium a fiúk, míg a csodálatos kert a lányok körében aratott nagyobb sikert.
A Forest Papír üzemébe délután látogattunk el, hogy megnézzük, hogyan készül a hatalmas fehér papírtekercsből az illatos napraforgó mintás WC papír. Érdekes volt, de a papírcsövekkel, amiket ajándékba kaptunk, még érdekesebb volt kardozni. Az üzemlátogatás után végre eljött az ideje a vízi foglalkozásnak, amit már annyira vártunk, hogy még a hatalmas zápor sem tudott minket elijeszteni a Duna partról.
Kedden délelőtt az iskola tornatermében többfordulós sportvetélkedőn vettünk részt. Váltóversenyekben, kidobósban és fociban is értékes pontokat szerezhettek a csapatok, pingpongoztunk és tollasoztunk. A délelőtti sportolás fáradalmait kreatív foglalkozáson pihenhettük ki. Gyöngyből, kagylóból, tollból színes karkötők, fülbevalók és láncok készültek az ügyes gyerekkezek között. A merészebbek a fafaragásba is belekóstolhattak. A kézműves foglalkozások után este újra hajóba szálltunk, hogy néhány kilométert lapátoljunk, hiszen ez
mégiscsak egy vízitábor!

Szerda a meglepetésprogram napja volt, mert azt, hogy a napot a tatai kalandparkban töltjük, csak reggel tudhattuk meg. A kötélpályák nagy kihívást jelentettek kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A pályára csak komoly védőfelszerelésben és néhány tesztfeladat teljesítése után mehettünk fel. -Fel! A nagypályák állomásai ugyanis a fák koronaszintjének magasságában húzódtak. Igazi kötéltáncosnak érezhettük magunkat, majd önfeledten csúszhattunk a csigán, hogy az izgalmas feladatokat teljesítve a pálya végén mindenki kicsit nagyobb önbizalommal kezdhesse újra a bátorságpróbát. Nagyon szórakoztató, de rendkívül fárasztó volt a délelőtt. Olyan izmokat vettünk igénybe a köteleken egyensúlyozva, amiknek még csak a létezéséről sem tudtunk, de másnapra az izomláz felhívta rájuk a figyelmünket.

Délutánra egy újabb sportág megismerését, a sárkányhajózást terveztük, de sajnos a dunai szelek megint megtréfáltak minket és akkora hullámokat korbácsoltak, amiknek nem merészkedtünk a hátára. A remény maradt csupán, hogy talán csütörtökön jobb időben sárkányozhatunk. Előbb azonban a délelőtti és kora délutáni órákat kitöltő túrát teljesítettük. Hosszú gyaloglás után értük el úti célunkat a „Gerecse szentélyét” a Pisznicei kőfejtőt. Ez egy különleges és páratlan látványosság. A szurdokban állva mindannyian éreztük, a hosszú gyaloglás nem volt hiába való. Ritka látványban lehetett részünk, de a szemfüleseknek még megkövesedett állati és növényi maradványokat tartalmazó köveket is sikerült találniuk.

Ha túra, akkor nem maradhat el a tábortűz és a szalonnasütés sem. Éhes csapatunk jóízűen falatozott a saját készítésű ebédből. Valahogy a visszaút mindig hosszabbnak tűnik, mi is alig vártuk, hogy újra a Panorámába érjünk. Pihenésre azonban nem sok idő maradt, végre sárkányhajóba szállhattunk. Aki már kipróbálta ezt a vízi sportot, tudhatja, hogy nem is olyan egyszerű együtt, a dob hangjára húzni a lapátot. Szerencsére csapatunk gyorsan összeszokott, amire szükségünk is volt. A pénteki Neszmély-Lábatlan vízitúrán már együtt vett részt a  sárkánycsapat.
A tábor életében mindig a legizgalmasabb az utolsó nap. Pénteken számos program várt ránk. Korábban keltünk, mint a hét többi napján, mert vonattal utaztunk Neszmélyre. Szegény kalauz csak a fejét csóválta, mikor a csupán egy vagonból álló vonatról meglátta népes csapatunkat. Néhány megálló és rövid séta után a hajó skanzenbe értünk. A játszóteret rögtön birtokba vettük, majd megnézhettük a hajókat kívülről és  belülről egyaránt. A hajómodell kiállítás, a kabinok és a gépház mind, mind érdekes élmény volt. Azonban már nagyon vártuk, hogy mindenki elfoglalhassa helyét a kajakban, kenuban vagy éppen a sárkányhajóban és a rétessel a hasunkban nekivágjunk a Dunának. A hajókaravánt a
sárkány vezette, amit még a kajak-kettesek sem tudtak követni, nem is beszélve az alaposan lemaradt kenunégyesekről. Hiába, ha húsz lapátos együtt dolgozik, gyorsan leküzdhetők a kilométerek. A távot minden egység gyorsan maga mögött tudta, és máris a következő feladatra koncentráltunk. A tábort kis versennyel zártuk, ahol mindenki számot adhatott a héten szerzett kajak- illetve kenutudásáról. Nagy volt az izgalom, ki, kivel kerül egy futamba, mit hoz a sorsolás. A kilenc futam valamelyikében minden táborlakó részt vett, izgalmas versenyek alakultak ki, nagy csaták voltak a dobogós helyezésekért. A jutalom sem maradt el, alig ért célba az utolsó kenu, máris kezdetét vette az eredményhirdetés. A keddi sportverseny helyezettjei sorra húzhatták a meglepetés-ajándékokat, a kajak-kenu verseny legjobbjai a dobogó első, második és harmadik fokán foglalták el helyüket. Az ő nyakukba érmek kerültek. A pénteki nap programja még ezzel sem ért véget. A Gerenday kert szabadtéri színpadán a Valahol Európában című musicalt néztük meg a nap befejezéseként.

Szombat reggelre már csak a csomagolás maradt. Szomorúan vettünk búcsút a  szobáktól és egymástól. Jó volt ez a hét! Elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat! Rengeteg élménnyel gazdagodtunk mindannyian és mind ugyanúgy búcsúztunk: „Jövőre, Veletek, Ugyanitt!”

Köszönet illeti a tábor létrehozásáért Lábatlan Város Önkormányzatát, az Esztergomi Kistérségi Társulást, a Forest Papír KFT-t, a sportfoglalkozásokhoz nyújtott segítségért Schrenk Pétert, a túra előkészületei miatt Kecskés Ferencet és Hajdú Mihályt, a kézműves foglalkozásokért Debre Gyöngyit és Lovász Istvánt, és köszönet jár a tábor szervezésért és vezetéséért Sujbert Levente egyesületi elnöknek, Schrenkné Simon Ildikónak és Hacsa Attilának.

Lábatlani Sirályok SE

[ 2011.08.26. ]
MEGOSZTÁS:

A törlés használata

A hozzászólás végén látható egy új gomb, mellyel a fórum önmoderálását szeretnénk segíteni. A moderálandó hozzászólás betűszíne pirosra vált a gombra kattintás előtt.

A törlés gomb segítségével bárki sértőnek jelölhet egy hozzászólást. A sértőnek jelölt hozzászólások kisebb betűvel látszanak, és halvány piros a hátterük. Ha egy hozzászólásra 4 törlési igény érkezik eltérő IP címekről, az automatikusan lekerül az oldalról, azaz moderálásra kerül. A gomb után látható számok az eddigi törlési igények számát mutatják a moderálási limithez képest.