nyitólap
webtérkép
mailküldés
keresés
vissza a főoldalra
Ön jelenleg a Városlakóknak / KORONAVÍRUS tájékoztatás / Segítség koronavírus idején is! oldalon áll
Városlakóknak
Feliratkozás hírlevélre
Eseménynaptár
vissza
szeptember 2020
előre
Segítség koronavírus idején is!
A koronavírus miatt bizonyára több családnál felmerültek nehézségek az ügyintézés és online oktatás terén. Koronavírus idején is segítséget nyújtunk

Koronavírus idején is segítséget nyújtunk

A koronavírus miatt bizonyára több családnál felmerültek nehézségek az ügyintézés és online oktatás terén. Az alábbi rövid ismertetővel szeretnénk segítséget és támpontot nyújtani a nehézségek megoldásában.
A Kuckó Család-és Gyermekjóléti Szolgálat /2541 Lábatlan, Cementgyári ltp. 5./ a hét minden munkanapján, ügyfélfogadási időben telefonon a 33/461-091 telefonszámon segítséget tud nyújtani, ha problémája merülne fel. Amennyiben ügyei megoldásában a személyes találkozás elengedhetetlen kérjük, hogy munkatársainkkal előzetesen, a megadott telefonszámon időpontot egyeztetni szíveskedjenek, hogy ne kelljen több embernek várakozni az előtérben.
Munkanélkülivé válás esetén a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztályával való kapcsolatfelvétel, vagy a jelentkezési kötelezettség teljesítése a kijárási korlátozás ideje alatt elektronikus formában, vagy telefonon is teljesíthető. A regisztrációhoz szükséges nyomtatványokat a foglalkoztatási osztály megküldte szolgálatunknak. A családsegítő szolgálat munkatársai segítséget nyújtanak a kitöltésében és elektronikus úton eljuttatják a foglalkoztatási hivatalba.

Ehhez szükséges dokumentumok:
A munkaviszony megszűnésekor kapott összes irat
● a munkaviszony megszüntetéséről szóló elmúlt 3 év munkáltatói igazolása
● személyes okmányok (személyi igazolvány, TAJ kártya, adókártya, lakcímkártya,
● rózsaszín kiskönyv
● adatlap a tartási kötelezettségről (bírósági végzés) /tartozás igazolás
Amennyiben Ön munkaviszony megszűnésével kapcsolatos ügyeit személyesen, - a családsegítő szolgálat segítsége nélkül - szeretné intézni az alábbiakban teheti meg.
Személyes ügyintézés esetén minden esetben előzetes telefonos egyeztetés szükséges!
Regisztrációval, álláskeresési járadékkal, nyugdíj előtti álláskeresési segéllyel kapcsolatos ügyek:
Személyesen: KEM Kormányhivatal Foglalkoztatási Osztály 2500 Esztergom, Lázár Vilmos u. 74.
33/413-350
Elektronikus úton: https://nfsz.munka.hu/ oldalon.
Aktív korúak ellátásával, egészségügyi szolgáltatásra való jogosultsággal kapcsolatos ügyekben
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
● Esztergomi Járási Hivatala 2500 Esztergom, Bottyán J. u. 3.
33/795-047

● Esztergom Járási Hivatal Nyergesújfalui Kirendeltsége 2536 Nyergesújfalu, Kossuth L. u. 104-106.
33/795-066

A Kormányablakoknál benyújtható további ügyekkel kapcsolatban részletes tájékoztatást, elérhetőségeket a
http://www.kormanyhivatal.hu/hu/komarom-esztergom/hirek/esztergomi-jarasi-hivatal
oldalon talál.

Települési támogatás igénylésének feltételeiről, benyújtásához szükséges dokumentumokról és kérelem beadásának módjáról a Polgármesteri Hivatalban a 33/517-500 telefonszámon Lénárt Istvánnétól és Haraszti Krisztinától kaphat tájékoztatást. Ezt követően a kérelem benyújtásához szükséges kérelem nyomtatványt a polghiv@labatlan.hu email címen keresztül igényelhet, vagy a családsegítő szolgálatnál kérhet. A kérelem benyújtására a hivatalnál kizárólag elektronikus úton van lehetőség.
Települési támogatás, valamint a lakhatást segítő támogatás igényléséhez a nyomtatványokat a családsegítő szolgálatnál is be lehet szerezni, a családsegítő szolgálatnál lehetőség van a kitöltésre is. A családsegítő szolgálatnál benyújtott továbbításra kész igényléseket elektronikus formában küldik tovább a polgármesteri hivatalba. Kérünk mindenkit, hogy személyes okmányait, jövedelem igazolásokat, bankszámla adatait és az igénylésekhez szükséges egyéb igazolásokat, dokumentumokat hozza magával.
Online oktatás: Szolgálatunk igyekszik megkönnyíteni a családok és pedagógusok feladatait jelenlegi oktatási helyzetben. Több problémával is találkoztunk az online oktatás kapcsán.
Eszközhiány: Több gyermeknek kell teljesíteni a tanulást egy családban, de csak 1 eszköz, többnyire okostelefon áll rendelkezésre, ami jó esetben otthon van, de előfordul. hogy a szülő elviszi magával. Ebben az esetben jelentős csúszások vannak a feladatok visszaküldésében.
Szolgáltatás hiány: Nincs internet szolgáltatás a családnak, eddig nem volt rá igényük, illetve anyagi akadályai vannak, nem megfelelő a lefedettség stb.
Hozzáértés hiánya: nincsenek informatikai és egyéb ismeretek.
A gyerek nehezen motiválható a tanulásra, részlegesen készíti el a házi feladatokat.
Sajátos nevelési igényű gyermekeknél nagyon hiányzik pedagógusok segítsége, nehezen boldogulnak egyedül, nehezen értik meg a feladatokat és lassabban tudják elkészíteni. Összességében az online tanulás kapcsán felmerült problémákkal küzdő családoknál, a szülők igyekeznek lehetőségeikhez mérten lépést tartani, ami nem mindig sikerül.
Szolgáltatás hiányánál, szolgálatunk fogadja az iskolából érkező feladatokat, továbbítja a családnak, majd elkészítés után, vissza az iskolának.
Eszközhiány megoldására szeretnénk kérni, hogy akinek nem használt, de még használható okostelefonja van és fel tudja ajánlani annak nagyon örülnénk, mert szolgálatunknak 2 db Telekom-s és 2 db Vodafone-os SIM kártyája van, amivel segíteni tudnánk a gördülékenyebb tanulást.
Támogató szolgálatunk munkatársai segítséget nyújtanak (bevásárlás, gyógyszer felíratás, gyógyszer kiváltás) azoknak az időseknek, akiknek a Gondozási Központtal nincs kapcsolatuk. A fogyatékkal élő lakosok segítése folyamatosan napi rendszerességgel történik.
A Családsegítő Szolgálat részére társadalmi munkában elkészült és felajánlásra került 350 db maszk, melyet igény esetén a rászoruló családok részére biztosítani tudunk.

[ 2020.04.27. ]
MEGOSZTÁS:

Kapcsolódó képek
-